woensdag 20 januari 2010

Deezer en zo

Ik heb eens op Deezer rondgeneusd en was aangenaam verrast. Het aanbod is zeer uitgebreid.

Van de grote namen van vroeger is er veel terug te vinden en ook van de minder bekende artiesten (vb. Patsy Cline) vond ik veel nummers terug. Ik ga er zelf zeker nog een kijkje nemen.

Voor de bibliotheek kan het een hulpmiddel zijn bij de collectievorming. Ik denk niet dat het echt een bedreiging vormt voor de uitleningen van CD's. Deezer kan als proevertje dienen maar ik denk dat de echte muziekliefhebber toch nog liever in alle rust de echte CD op zijn muziekinstallatie speelt. Het is dan aan ons om de muziekcollectie up-to-date te houden zodat hij of zij niet op zijn honger blijft zitten.

1 opmerking:

  1. Tja, de toekomst van de CD, wie zal het zeggen? De kwaliteit van de beschikbare MP3's wordt wel alsmaar beter...

    BeantwoordenVerwijderen