woensdag 27 januari 2010

Library Thing

Library Thing heeft heel veel mogelijkheden. Het geeft toegang tot een massa boeken eventueel met recensies of waarderingen. De waarderingen krijgen echter pas waarde als een groot antal lezers een cijfer hebben toegekend. Als men Library Thing als bibliotheek echt intensief wil gaan gebruiken om bijvoorbeeld de aanwinsten of themalijsten op te plaatsen zal de gratis versie met 200 titels te beperkt zijn maar voor $ 25 kan men levenslang onbeperkte toegang krijgen. Toch niet echt een grote investering!
Ik heb enkele titels op Library Thing geplaatst.
http://www.librarything.nl/catalog/danjan
De "all time favorites" Parfum en Het huis met de geesten scoren natuurlijk zeer goed. Het zijn dan ook internationaal bestsellers. Wanneer men boeken van Vlaamse auteurs opzoekt liggen de cijfers plots wel vrij laag. Het boek van Marthe Maeren moet het stellen met slechts 4 leden. Zelfs een Aspe haalt maar 20 à 30. Betekent dit dat veel Vlaamse lezers de weg naar Library Thing nog niet gevonden hebben ?

2 opmerkingen:

  1. Misschien vind je meer Nederlandstalige literatuur op www.watleesjij.nu of www.dizzie.nl, dat zijn gelijkaardige communities als LibraryThing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vind ook dat we wat meer Nederlandstalige boeken op Librarything kwijt kunnen. Toen ik Anne Provoost plaatste, kon ik mijn ogen niet geloven ... En voila, dankzij Kathleens én jouw site zal ik me eens aan Harlan Coben wagen! Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen